نکات ضروری رژیم بدنسازان
نوشته شده توسط : کیانا وکیلی

از مهمترین نکات در بدنسازی رژیم درست است: چیزی که شما میخورید ارتباط مستقیم با حجم عضلاتی که می سازید و یا از دست می دهید دارد. در اینجا مواد غذایی را ذکر خواهیم کرد که از ضروریات یک رژیم بدنسازی مناسب هستند!

1. سفیده تخم مرغ

دلیلی وجود دارد که همه بدنسازان موفق در دنیا سفیده تخم مرغ را در رژیم های خود جا می دهند. نسبت پروتئین به چربی در سفیده تخم مرغ 60 به 1 است: سفیده تخم مرغ از خالص ترین منابع پروتئین در دنیاست.

این غذای خارق العاده عضله ساز ارزش بیولوژیکی بالایی نیز دارد: این به این معنی است که پروتئین به دست آمده از تخم مرغ سریعا جذب بدن می شود. به علاوه سفیده تخم مرغ، کربوهیدرات بسیار پایینی دارد و منبعی از ویتامین و مواد معدنی است.

ارزش غذایی:

50 کالری/ 84 درصد پروتئین/ 8 درصد کربوهیدرات/ 0 درصد چربی

2. مرغ/ بوقلمون

برای‌ عضله سازی سریع و خالص، بیشتر سراغ گوشت سینه مرغ یا بوقلمون بروید. این گوشت ها علاوه بر این که منبع درجه یک پروتئین هستند، چربی ترانس بسیار پایینی نیز دارند و باید جزئی اصلی از رژیم هر بدنسازی باشند.

ارزش غذایی:

* سینه مرغ: 172 کالری/ 48 درصد پروتئین/ 0 درصد کربوهیدرات/ 48 درصد چربی

* بوقلمون: 119 کالری/ 73 درصد پروتئین/ 0 درصد کربوهیدرات/ 22 درصد چربی

3. ماهی

با این که در رژیم های بدنسازی اغلب به دنبال غذاهای کم چربی هستیم، ولی ماهی یک استثنا است. البته که می خواهید از چربی های اشبا شده و ترانس دور بمانید ولی بدنتان به اسید های چربی نظیر امگا 3 نیز نیاز دارد.

بهترین منابع پروتئینی ماهی های آب سرد نظیر سالمون، تن و ساردین هستند. این ماهی ها سرشار از پروتئین و چربی های مفید هستند. ماهی های کنسرو شده نیز می توانند در زمان هایی که عجله دارید غذای مناسبی باشند، البته سراغ آن هایی بروید که در آب هستند.

ارزش غذایی:

* سالمون: 116 کالری/ 69 درصد پروتئین/ 0 درصد کربوهیدرات/ 27 درصد چربی

* تن: 116 کالری/ 88 درصد پروتئین/ 0 درصد کربوهیدرات/ 6 درصد چربی

* ساردین: 208 کالری/ 47 درصد پروتئین/ 0 درصد کربوهیدرات/ 50 درصد چربی

4. کربوهیدرات هایی که با سرعت پایین می سوزند

عضله تنها با پروتئین ساخته نمی شود. شما برای ساخت عضلاتتان به کربوهیدرات نیز نیاز دارید، اما کربوهیدرات هایی که مفید باشند و سرعت سوخت پایینی داشته باشند. غذاهایی مثل جو پرک و سیب زمینی شیرین منابع کربوهیدرات خوبی هستند و خوراکی خوبی برای قبل از ورزش محسوب می شوند. چرا؟

وقتی که ورزش می کنید، گلیکوگن (کربوهیدرات ذخیره شده داخل عضلات) منبع اصلی انرژی می شود. وقتی که گلیکوگن داخل عضلاتتان کم می شوند، عضله شروع به خودخوری و از بین رفتن میکند.

5. پودر مکمل بدنسازی پروتئین وی

انواع مختلفی از مواد غذایی و پروتئین را میتوان در فروشگاه ها به راحتی پیدا کرد، اما یک ماده مهم و ضروری که بخشی اصلی از بدنسازی است را نمی توان در مغازه خواربار فروشی پیدا کرد و آن ماده چیزی نیست جز پودر مکمل بدنسازی پروتئین وی.
معمولا هرچقدر هم که مصرف غذایی پروتئینتان در طول روز بالا باشد، نمیتوانید‌ آن را به اندازه ای برسانید که برای رژیم یک بدنساز کافی باشد و برای حفظ و پرورش عضلاتتان به مکمل پروتئین نیاز خواهید داشت.

برای گرفتن بهترین نتیجه از تمریناتتان، بایستی پس از خارج شدن از تخت در صبح، بلافاصله پس از ورزش، و همینطور قبل از خواب از شیک های پروتئین استفاده کنید.

بدون هیچ شکی، اگر یک نوع مکمل بدنسازی باشد که بایستی در رژیم غذایی هر بدنساز بلند پروازی باشد، آن مکمل پودر مکمل پروتئین وی است.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/176/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA+%D8%B6%D8%B1%D9%88%D8%B1%D9%8A+%D8%B1%DA%98%D9%8A%D9%85+%D8%A8%D8%AF%D9%86%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86/





:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: